BRP
Utgåva
25 apr  
Start Your Engines Snöskoterartiklar All världens snöskotrar presenteras Coola snöskoterprylar och andra gadgets Här hittar du din handlare! Läsarnas egna snöskoterbilder Snöskotervideos! Redaktionen

Lynx Rave RE 600 E-TEC Årsmodell: 2010
Lägg till en egen recension på denna modell!
Sledtrax kommenterar:
Precis som storebror 800 en hårresande Race Replica. Utvecklad på racingbanorna med säckvis av titlar i bagaget. Fjädringen är tuff och avsedd att användas! Därför kan den upplevas aningen stum i lägre tempo, men vem är intresserad av låga tempon? 600 E-tec motorn ger den dessutom en aktionsradie som gör många gröna av avund. Lättkörd och extremt användarvänlig.

FAKTARUTA
Motortillverkare: Rotax
Antal cylindrar: 2
Motortyp: 2-takt vätskekyld
Cylindervolym: 595
Bränslesystem: E-TEC, 2xDellorto 46 mm
Tankvolym:
Effekt: 116 hk
Vikt:
Längd X Bredd:
Spårvidd: 108 cm
Framvagn: A-LFS
Stötdämpare fram: TA 36 HLC
Fjädringsväg fram:
Boggi: PPS-120
Stötdämpare boggi: TA 46 HLCR/ TA 46 HLCR
Fjädringsväg bak:
Matta: 38x305 cm
Kamhöjd: 38 mm
Backväxel: RER
Elstart: Tillbehör
Pris: 129 900 SEK
Jämför med:

LÄSARNAS EGNA RECENSIONER

Genomsnittlig upplevd bränsleförbrukning: vid blandad körning: 1.6 liter milen

Snittmilen för de som lagt in en recension är 125 mil och ihopbakat tycker man i snitt att snöskotern har följande egenskaper:


Motor 100% 
Drivlina 100% 
Matta 56% 
Ljudnivå 69% 
Styrning 77% 
Förarmiljö 97% 
Strålkastare 77% 
Ruta/Vindskydd 80% 
Fjädring/Stötdämpare 87% 
Körglädje 95% 
Åkkomfort 92% 
Chassibalans 97% 
Tillförlitlighet 97% 
Dragkapacitet 50% 
Ledegenskaper 100% 
Lössnöegenskaper 40% 
Lekegenskaper 92% 
Bränsleekonomi 100% 
 

Recenserat 13-02-24 av Jack Estreen
Kommentar:
Riktigt rolig ledskoter! Ordentligt bränslesnål, både olja och bensin. Bra chassibalans och otrolig boggie. Sen finns det alltid saker som kunde vara bättre. Inte någon succé i lössnö, utan rätt så medelmåttig utanför leden. Men i gengäld kan den inte misslyckas med att svälja allt på leden. Jag (186cm) köpte till en summitstyrhöjare, ca 20 cm.

Problemområden:

Moddningar:
Styrhöjare


Recenserat 12-01-21 av Wirre
Kommentar:
En mycket rolig bus skoter. Fungerar mycket! bra efter led och på banan. PPS boggien är nog utan tvekan det bästa som hänt skoter världen i boggie väg, den äter allt och hållbarheten är enorm, men det visste ni väl redan? :)
Tyvärr kass i djup snö även efter montering av 44 back country och -2 kuggar på drevet.
Ctrl skidorna är inte mycket hurra över, men det löser man snabbt med ett par SLP PP.
Just E-Tecen låter som en symaskin så en slutburk av modell t.e.x Trail är nästan ett måste. Ljudet höjjer ju känslan en del. Monterna nu inte en klassisk !! skrik!! burk utan kan rekomendera BMP+ som är gjord till just E-Tec. Anledningen att jag sålde min efter en vinter var bara att jag saknade lite motorstyrka, detta beror nog bara på att jag nästan bara haft 800 lynxar tidigare och har säkert blivit lite kräsen mot motorsvagare exempel.
Slutsattsen blir att denna skoter rekomenderar jag verkligen för den som nöjer sig med en 600cc.! Motorn går som en dröm.
Tar lite bränsle/olja. Tar absolut inge rem!

Problemområden:
Har kanske haft tur med mina Lynxar. Det enda problemet som jag haft är tankmätaren. Den visar vad den känner för, mycket irriterande på lång svängar. Annars inget klaga på.

Moddningar:
Slp PP.
44mm Back country matta vilket jag tycker är den bästa!
-2 kugg på lilla och kortare kedja. Blev sjukt rapp.
BMP+ Slutburk.
Lite högre styrhöjjare.
Bi-xenon 35w.


Lägg till en egen recension på denna modell!

SLEDTRAX FOTON © 2009









SENASTE YOUTUBE FILMEN
VI SYNS NÄSTA SÄSONG!
Det verkade inte spela någon roll hur mycket snödans jag dansade, vintern dök aldrig riktigt upp här i byn. Och såhär...
Erica Norberg
I skallen på en motortokig Dalkulla!

RUFFRIDERS 9 - BAKOM, BREDVID OCH UNDER KAMERAN. En vecka med skoter, helikopter, pistmaskin, Eddie Meduza och ett härligt...

SKI-DOO 2015 - NÄR STORLEKEN HAR BETYDELSE Att storlek i mångt och mycket är avgörande har...

DEEP SNOW SPORT 2014 - CROSSOVERS MED KÄNSLA FÖR LÖSSNÖ Crossoverklassen har på senare år formligen exploderat likt en finne på en...

ÅTTAHUNDRORNAS KAMP OM BRANTERNA 2014 I en tid när lössnömaskiner säljer närmast lavinartat kan det vara svårt...

YAMAHA 2015 - VIPERN YNGLAR AV SIG Yamaha är först ut av tillverkarna att lätta på...

SAMMANFATTNING VINTERSÄSONG 2012-2013

 ...
André Jonsson
Med rätt att bygga..

I GRÄNSLANDET REGERAR VÄRSTINGARNA - MEN VEM ÄR DEN VILDASTE & ELAKASTE?! Crossovers. I gränslandet finns inga lagar. Den som befinner sig där...

BOONDOCKER VISAR VÄGEN FÖR LYNX 2011 Ingenjörerna på Lynx ligger inte på latsidan. Istället hakar man på...

TEST - KUBIKSTINN MÄSTARMATCH I CROSSOVER. APEX XTX, F8 EXT, SWITCHBACK ASSAULT & X-TRIM BOONDOCKER Sceneriet var så nära perfekt det kan bli för ett riktigt dundertest här...

YAMAHA 2014 - VIPERN ÅTERKOMMER MED SLIPADE GADDAR Yamaha är först ut av tillverkarna med att meddela sina nyheter...

YAMAHA HAKAR PÅ FREERIDE-TÅGET MED X-RIDE 153 Den hetaste trenden inom snöskoter just nu är nog freeride-trenden. Ta en...

ANNONSÖRER - ERBJUDANDE!

Missa inte Sledtrax på Facebook

Motorhuset

All © 2014 Sledtrax
Eftertryck medges ej utan tillstånd!
Sledtrax är ett registrerat magasin/varumärke.
Sledtrax innehar utgivningbevis samt därtill kopplat mediaskydd.
Chefredaktör: Johan Carlsson
Ansvarig utgivare: Mikael Tarander
Tips & Kontakt: redaktionen@sledtrax.se
Redaktionsinfo